Результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП: інституційна динаміка та виклики сталого розвитку

01 квітня 2024, 12:15

Під час Конференції шведсько-українського проєкту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» були представлені результати 5-го щорічного моніторингу 25 ЦНАП, створених у 2017-2028 роках у територіальних громадах України за підтримки Програми ЄС «U-LEAD з Європою».

Аналіз результатів моніторингу демонструє стабільний позитивний розвиток Центрів надання адміністративних послуг перш за все, як інституції (інтегруються нові послуги, розвивається мережа ЦНАП, проходять навчання для персоналу), а також її швидку адаптацію до зовнішніх факторів (курс країни на діджиталізацію, пандемія COVID-19, повномасштабне вторгнення). При цьому, варто зауважити, що в середньому в ЦНАП інтегровано 9 груп послуг, з них лише 7 груп послуг надається стало.


«Разом із міжнародними партнерами, обласними адміністраціями, дотичними міністерствами, ми докладаємо багато зусиль до створення передумов для якісного розвитку мережі точок доступу мешканців до державних послуг. Але найголовнішу та найскладнішу роботу робите ви - на місцях, у ваших громадах. Я дякую кожній та кожному зі спільноти ЦНАП, за те, що ви продовжуєте важку та сумлінну працю на благо мешканців і України. Попереду багато викликів, та я впевнена, що з вашою підтримкою та енергією, разом, ми зможемо все подолати», - наголосила Марина Бобраніцька, начальниця управління системного розвитку надання адмінпослуг Міністерства цифрової трансформації України.


 

Нові та триваючі виклики розвитку мережі ЦНАП обговорювалися під час панельної дискусії “Законодавче забезпечення стійкого розвитку системи адміністративних послуг” на конференції PROSTO. Зокрема, учасники та спікери заходу звернули особливу увагу на такі аспекти:

1. Для забезпечення сталого функціонування ЦНАП необхідні зміни ставок адміністративного збору (Закон України "Про адміністративний збір"), адже є ЦНАП, для яких надходження до місцевого бюджету від адмінзбору не можуть перекрити заробітної плати і для одного адміністратора.

2. Політична воля СНАП до передачі повноважень дає швидкі результати з інтеграцією послуг, так практично в кожен ЦНАП вже інтегровано адміністративні послуги соціального характеру, які є в переліку найбільш затребуваних.

3. Місцеві послуги, реєстрація нерухомого майна, АПСХ, реєстрація місця проживання, є найбільш затребуваними послугами у ЦНАП та складають понад 75% від усіх наданих у ЦНАП послуг.

4. Нагальні виклики розвитку мережі у 2023-2024 роках:

- погіршення доступності до послуг з реєстрації нерухомості та бізнесу,
- ускладнено доступність до паспортних послуг,
- через зміни до законодавства щодо реєстрації земельних ділянок погіршилося надання відповідних послуг через ЦНАП,
- ЦНАП необхідно підвищувати свою інклюзивність та готуватися до більш масштабного надання адміністративних послуг ветеранам та членам їх сімей,
- частина ЦНАП повідомили про незадовільний психологічний стан персоналу.

01 / 01

Додатково проблематику розвитку сфери надання адміністративних послуг в Україні розкрито у Білій Книзі державної політики у сфері адміністративних послуг (третя редакція).